Mental well - being of adolescents


Чак и пре избијања пандемије КОВИД-19, деца и млади људи су се суочавали са изазовима менталног здравља без значајних улагања у њихово решавање. Са уласком у трећу годину пандемије КОВИД-19, ментално здравље и добробит деце и младих и даље су озбиљно угрожени. Према најновијим доступним подацима УНИЦЕФ-а, глобално најмање 1 од 7 деце је директно погођено затварањем и ограничењима, док је више од 1,6 милијарди деце претрпело неки облик губитка у области образовања. Због прекида редовних животних навика, образовања, дружења, због бриге за породичне приходе и здравље, многи млади осећају страх, бес и бригу за своју будућност. Млади проводе доста времена у школи, тако да она игра важну улогу у њиховом развоју. Време проведено у школи утиче не само на академски и когнитивни напредак, већ и на друштвене интеракције, односе са вршњацима, емоционалну регулацију и понашање. Све ове области утичу и утичу на ментално здравље. Школе нуде јединствено окружење за подршку деци и младима у развоју доброг менталног здравља и отпорности, спречавању проблема менталног здравља и подржавању ефикасног лечења постојећих стања. Правилна брига о менталном здрављу посебно је важна у раној адолесценцији (између 10. и 19. године) јер се тада личност формира и развија, а адолесценти се често суочавају са безбројним изазовима. Адекватна подршка школе и наставника може имати заштитне ефекте на ментално здравље младих људи. Упркос свему томе, владе и друштва премало улажу у промовисање, заштиту и бригу о менталном здрављу младих људи и њихових старатеља. такође налази бројних студија објављених у неколико европских земаља показују да је подршка коју адолесценти добијају у школи заснована на индивидуалним напорима наставника, а не на организован, систематски начин. Стога овим пројектом желимо да на организован, систематски и холистички начин унапредимо превенцију менталног здравља на нивоу школе кроз унапређење компетенција наставника за примену превентивних активности кроз наставне и ваннаставне активности. Такође желимо да развијемо и пилотирамо програм подршке вршњацима и родитељима за промовисање и очување менталног здравља адолесцената. Наша школа није усмерена само на образовна постигнућа ученика, већ се првенствено залажемо за превенцију, промоцију, подстицање, подршку психичком благостању наших ученика. Наш претходни Еразмус+ пројекат стратешког партнерства бавио се превенцијом насиља у школском окружењу које утиче и на ментално здравље ученика.